Consultancy voor het midden- en kleinbedrijf. Oplossingen op maat!
Wij verbeelden ons niet uw beleid te bepalen, wij ondersteunen u van begin tot eind. Employ and More Consultancy en Interim Management ( Frank Wellink) richt zich op een zo breed mogelijk Consultancy diensten pakket en totaal oplossingen t.a.v. het verbeteren/optimaliseren van bedrijfsprocessen, managementstijlen en andere bedrijfsconcepten die jaren geleden wel werkten maar nu misschien niet meer. Immers de samenleving en de markt veranderen uw doelgroep ook!
Wij denken niet in problemen maar in oplossingen en in continu verbeteren. Integriteit en discretie staan bij ons hoog in het vaandel. Richtlijnen die wij o.a. volgen worden samengevat in de IM-Code die u hier kunt downloaden.
Visie: continu verbeteren een noodzaak.
U heeft als ondernemer een doel, een doel is een droom met een deadline.” Verbeteren is geen doel op zich, maar een noodzakelijke competentie van de organisatie. Bedrijven die het verbeterproces beheersen overleven moeilijke tijden en kunnen in goede tijden gemakkelijker concurreren. Immers de medewerkers hebben de sleutel tot succes in hun handen, het is een kwestie van de sleutel omdraaien en de deur naar succes gaat open. Het onderscheidend vermogen van uw organisatie wordt door een belangrijk deel bepaald door de competenties van uw medewerkers en het op juiste wijze inzetten van hen.
Goed en coachend management speelt daarin een cruciale rol. Uiteraard hanteren wij als basis geldende normen en regels, ons uitgangspunt is: “practicemanagement.” Uit ervaring weten wij dat branche, regio, de samenstelling van uw medewerkers en de duur van het bestaan van de organisatie factoren van invloed zijn t.a.v. het opstellen van een verbeter – en/of veranderingstraject.
Werkomgevingen waar wij o.a. ruime ervaring mee hebben
- Retail Marketing en Sales
- Werving & Selectie / Uitzendbranche
- HRM
- Productie / Food
- Techniek
- ICT
Om u een beter inzicht te laten krijgen in o.a. onze visie, de methode, de rol van de manager/adviseur, project profiel en beginfase project kunt u onze presentatie “Consultancy en Interim Management” bekijken die u hier kunt downloaden. helder, eerlijk, meetbaar, stimulerend, afrekenbaar Neem contact met ons op voor een gesprek om u te laten informeren over de mogelijkheden van groei.
Interim Managers vervullen in de praktijk, afhankelijk van de vraagstelling, verschillende rollen
Zo worden interim managers ingeschakeld om veranderingen binnen organisaties te bewerkstelligen, om afwezige managers te vervangen, of om te voorzien in een specifieke tijdelijke deskundigheid. In sommige gevallen verdient de aanstelling van een interim manager ook voorkeur, als er intern voldoende capaciteit en deskundigheid aanwezig is, bijvoorbeeld als zaken intern gevoelig liggen of als er een reorganisatie met een personeelsreductie moeten worden uitgevoerd.
Employ and More Interim Management is gespecialiseerd in verandering- en vervangingsmanagement. Employ and More beschikt vaak al binnen een week over de interim manager met de juiste bagage en persoonlijkheid. Uitstekende managers en bekwame specialisten, vaak met ervaring in uw specifieke branche. Echter kan het ook heel verfrissend en verhelderend werken om een interim manager aan te stellen die juist buiten uw branche ervaring heeft. waar door eventuele andere knelpunten binnen uw organisatie zichtbaar worden en zodoende daar extra aandacht aan kan worden gegeven.
De interim manager kan gebruik maken van het uitgebreide kennisnetwerk van Employ and More, dat bestaat uit juristen, bedrijfskundigen, psychologen en HR-professionals. Dit, in combinatie met een professioneel back office systeem, zorgt voor een optimale ondersteuning bij uw vraagstuk. Daarnaast vindt er intensieve begeleiding plaats door een ervaren consultant die op reguliere basis contact heeft met zowel de interim manager als de opdrachtgever.
Grondige aanpak Employ and More interim-management heeft een zorgvuldig geformuleerd stappenplan ontwikkeld (een roadmap) voor het succesvol invullen en uitvoeren van interim management opdrachten. Dit stappenplan is erop gericht om u als interim manager optimaal te ondersteunen tijdens alle fasen van het proces; vanaf de intake van de opdracht tot en met de afronding.
Grondigheid, overleg structuur en heldere communicatie zijn hierbij van essentieel belang en kenmerken onze samenwerking. Hoog in ons vaandel staat wederzijds vertrouwen, eerlijkheid en integriteit. De basis om samen te groeien en samen te werken aan betere resultaten.
HELDER, EERLIJK, MEETBAAR, STIMULEREND en AFREKENBAAR!
Resultaat begint bij u en uw medewerkers
Uw medewerkers zijn medebepalend en het gezicht van uw onderneming zijn de medewerkers. Bewustwording en betrokkenheid van het personeel is vaak door routine of bedrijfsblindheid op een lager pitje komen te staan.
Het kan heel verfrissend werken om op uw afdeling / winkel of gehele bedrijf een quick scan door Employ and More uit te laten voeren. Om de juiste knelpunten, competenties en drijfveren van uw medewerkers (motivatie en betrokkenheid) in kaart te brengen.Om zodoende de focus van uw medewerkers weer dezelfde kant op te krijgen van waar u heen wilt met uw onderneming.
Voorbeeldrol Interim Manager
Door de jaren heen hebben wij een goed beeld gevormd van de gewenste rol van een organisatie adviseur/interim manager: een verandering- en/of verbeteringsproces is per definitie vernieuwend. Het is een proces waarbij(schijnbare) zekerheden ter discussie worden gesteld en waarbij bij aanvang van het proces de uitkomsten nog niet scherp zijn. Medewerkers kunnen dit als bedreigend ervaren. Deze dreiging wordt verminderd door van begin af aan volstrekt open te zijn over de doelstellingen en de verbeteringen en/of veranderingen en wat de rol van de consultant /manager is(samen met ons en voor ons), de randvoorwaarden en over het proces wat gevolgd gaat worden.
Degene die verantwoordelijk zijn voor de genoemde processen dienen zich daarbij herkenbaar op te stellen. De organisatie adviseur/interim manager is bereid zijn handen vuil te maken(respect en rechtvaardigheid). Dus niet vrijblijvend aan de kantlijn staan en opschrijven wat andere aandragen of vertellen wat en hoe anderen het moeten doen. Maar vooral samen met de medewerkers en de leidingevende visies ontwikkelen, ideeën uitwerken en vervolgens implementeren.
HELDER, EERLIJK, MEETBAAR, STIMULEREND en AFREKENBAAR!
Mystery verdient u terug!
Wij kunnen bij in de winkel of uw afdeling als mystery shopper een quick scan uitvoeren. Tevens kunnen wij zelf actief op de werkvloer voor u van veel betekenis zijn. Met de ontbrekende informatie die nodig is, om verbetering trajecten in te zetten en met succes af te ronden.